Content Marketing

Content marketing za hotele: bolje pozicioniranje, veće marže

Content marketing za hotele

Dobro znamo da je sadržaj ključan za privlačenje gostiju dubljeg džepa. Zašto bi oni morali pronalaziti informacije o mjestima, događajima i atrakcijama drugdje, umjesto na stranicama vašeg hotela, gdje bi odmah mogli bukirati? Naime, proces odlučivanja ne ide od odabira smještaja prema destinaciji, već obratno. Gost sada prvo razmišlja što želi doživjeti, a potom kamo će putovati po taj doživljaj. Tek na kraju bira gdje će odsjesti. I to je samo jedan od razloga zašto je content marketing za hotele ključ za bolje pozicioniranje i veće marže.

Da ilustriramo: u svom prošlogodišnjem istraživanju, TOMAS ističe kako su gostima sve važnija gastronomska iskustva i motivi povezani s aktivnim odmorom. Važnost pasivnog odmora i zabave opada. Gosti žele znati kakvo iskustvo im možete ponuditi: kontrolu nad sadržajem može imati influencer, turistička zajednica, agencija… No, ako vi određujete sadržaj, možete usmjeravati promet prema sebi i profilirati se kao dobar domaćin. Osim toga, content marketing za hotele je važan i iz sljedećih razloga:

Usmjerava organske pretrage prema vašoj web stranici

Ako gost istražuje gdje može jedriti na Cresu, ili želi saznati nešto više o tvrđavi sv. Mihovila u Šibeniku, zašto bi o tome nalazio na stranicama lokalnih portala (koji nisu na njegovom jeziku) ili na TripAdvisoru? Zašto preko tih ključnih riječi ne bi naišao na članak s vašeg bloga? U njemu možete iznijeti i druga zanimljiva iskustva u vašoj sredini i tako ga pridobiti za dolazak. A kad je već odlučio doći tamo, i kad je na vašoj stranici, može odmah prijeći na booking.

Osigurava relevantan sadržaj koji možete dijeliti preko društvenih mreža

Nemojte mučiti vaše community menadžere. Istina, lijepo je povremeno podijeliti članke koji se pojave na stranim portalima, ili onu sliku na Instagramu. No, ono što donosi najbolje rezultate je dijeljenje atraktivnog sadržaja direktno s vaše stranice. Time navikavate potencijalnog gosta da prijeđe s medija na kojem nemate kontrolu (društvena mreža) na onaj na kojem imate (web). Ujedno, web je izvrsna baza za newsletter kampanje.

Napomena: ne zaboravite podijeliti vaš content plan s community menadžerima. Puno ćete im pomoći i osigurati da na vrijeme isplaniraju copy i budžete.

Pruža dodatne razloge da gosti odaberu vas

Gosti ne promatraju vaš hotel odvojeno od ostatka destinacije: oni biraju između više cjelovitih ponuda. Ako znaju da će odsjedanjem u vašem hotelu biti blizu zanimljivih kulturnih manifestacija ili nacionalnih parkova, to će ih dodatno uvjeriti da bukiraju. Svaku atrakciju koju navedete u okruženju, svako lokalno i jedinstveno iskustvo se računa.

Smanjuje broj koraka do bookinga

Zašto prepustiti posao stvaranja contenta nekom mediju, influenceru, HTZ-u ili agenciji? Tko zna gdje će korisnik završiti nakon što pročita članak na tuđem siteu. Ne zaboravite, tamo su i drugi oglašivači, zanimljivi članci o ronjenju ili jednostavno kjut slike psića. Kako došlo, tako prošlo. No, ako o destinaciji saznaju od vas, bit će zainteresirani i za ono što im imate ponuditi. Content marketing za hotele znači veću kontrolu nad pozornošću čitatelja i mogućnost komunikacije, putem kontakt-forme ili chata.

Ne pokušava prodati, nego inspirirati i motivirati

Za razliku od različitih oglasnih kampanja i direktne prodaje, content marketing za hotele donosi suptilniji, domaćinski, prijateljski pristup. On funkcionira jednako kvalitetno prije sezone, kao i u trenutku kada gost koji boravi u susjednoj destinaciji odluči potražiti nešto novo. Vaš content marketing ne radi smjenski i raspoložen je odgovarati na upite u sedam i u tri ujutro, bez razlike. Content može ispričati priču, očarati i zaintrigirati gosta do te mjere da će on prići vama, i to onda kad je spreman. A tada su i marže najbolje.

Stvara izravnu vezu između gosta i hotela

Kad se veza između gosta i hotela uspostavlja preko posrednika, agencija, zakupa medija, prodajnog osoblja ili booking platformi, možete li zaista upravljati korisničkim iskustvom? Ako je prvi dojam najvažniji, zašto ne bi bio stvoren u kontroliranom i ugodnom okruženju? Content marketing stvara inspirativnu, pozitivnu i izravnu vezu između vas i gosta. Jednom kada ostavite dobar prvi dojam, vaše pozicioniranje u svijesti gosta bit će jedinstveno i premijsko. Konkurencija se tu puno teže (i skuplje) može ubaciti.

Zaobilazi ad blockere

Plaćate zakup oglasa na medijima koji odgovaraju interesima vaše ciljne publike, ali ne dosežete ih? Jasno, dobar dio korisnika instalirao je ad blockere. Pitanje je koliku vidljivost prema njima zaista imate. Content marketing za hotele znači sigurnu vidljivost na tražilicama za ciljane pojmove (uz kvalitetan SEO), kao i mogućnost plaćenih rezultata pretraživanja i širenja preko društvenih mreža.

Kakav content marketing za hotele donosi rezultate?

Jednostavno je: dobar content je kvalitetno isplaniran. Ako ispravno odredite ciljne skupine i istražite ključne pojmove, bit će mnogo lakše donijeti strategiju i specifične ciljeve. Primjerice, ako imate mnogo obiteljskih gostiju, a željeli biste se specijalizirati za samce i parove iz zemalja sjeverne Europe, morate obratiti pozornost na nekoliko odrednica:

Obilježja moje ciljne skupine

Vaša ciljna skupina u ovom slučaju mora biti preciznije određena. Recimo da su to samci koje zanimaju druge kulture, žive u Norveškoj, Švedskoj i Danskoj, imaju između 28 i 40 godina, važan im je aktivan odmor i upoznavanje lokalne gastronomije. Putuju avionom na destinaciju i odande rentaju automobil (po mogućnosti hibrid ili električni) do smještaja, a odande se kreću biciklom po lokalnim POI-jima. Zarađuju između 50,000 i 100,000 eura godišnje bruto, preferiraju plaćanje karticom. Iako pretražuju lokacije internetom unaprijed, po slijetanju u destinaciju se najviše vole oslanjati na preporuke lokalaca. Kada imate ovako profiliranu ciljnu skupinu, možete konkretnije odrediti svoju strategiju na temelju njihovih obrazaca ponašanja.

Pojmovi i teme koje ih zanimaju

Uz detaljan profil skupine, možete ispričati priču iz njihove perspektive. U datom slučaju, svjesni ste da je njihova linija kretanja seže desetak kilometara od smještaja. Dnevno mogu prijeći tridesetak kilometara laganom vožnjom, stoga se možete orijentirati na obližnja mjesta za obilazak, s vašim hotelom kao polazištem. Razmotrite koje su teme koje bi ih mogle zanimati sukladno njihovom profilu. To su možda: nacionalni parkovi, restorani s organski proizvedenom hranom, eko sela, biciklističke ture i lagano planinarenje. Kada imate ove teme, možete provjeriti koliko je pojedina od njih popularna i koji su povezani pojmovi.

Vrste contenta koje želite proizvoditi

Već smo utvrdili da naša ciljna skupina najčešće istražuje opcije na internetu prije dolaska u destinaciju. Razmislite o tome kako će ciljna skupina najbolje apsorbirati poruke koje im želite prenijeti. Hoće li uz tekst biti prisutne fotografije ili infografike? Imate li zanimljive priče vaših gostiju koje se isplate podijeliti? One su često puno učinkovitije od običnih testimonialsa s ocjenom. Možete li – i trebate li integrirati video, s obzirom na vrijeme obrade i budžet? Ono što će osvanuti na stranici nakon njihovog klika u ovom slučaju ih treba zaintrigirati i oduševiti. Kad bi se radilo o kongresnom turizmu, sadržaj bi bio usmjeren puno više na razum, praktičnost i smjerao bi organiziranosti. U oba slučaja, dodatni sadržaj mogu biti i integrirane mape ruta – Google Maps API vaš je prijatelj.

Kako im ispričati priču koja ih zanima?

Ton, duljina rečenica, diskurs i rječnik uvelike ovise o ciljnoj publici. Najvažnije je da im govorite tako da razumiju, a potom i da im se svidite. Koristite činjenicu da je blog relativno osoban i neformalan medij, posebno u kontaktu s neposlovnim korisnicima. Vi postajete njihov lokalni vodič – a svjesni ste popularnosti ovog trenda u posljednje vrijeme. Dajte im ekskluzivni materijal, otkrijte tajne svoga kraja. Pristupajte im s prisnošću domaćina koji širom otvara vrata i srce. Ako im ponudite sadržaj na ovaj način, osjećat će se dobrodošlo i htjet će istraživati i saznati više. I to od vas. A to znači da imate psihološku prednost pred drugim ponuđačima u okruženju, kao i pred drugim destinacijama.

SEO optimizacija

Bez optimizacije nema realizacije. Content marketing za hotele mora imati komponentu održivosti, biti aktualan dulje od jedne akcije ili sezone. Da bi ostvario što veći povrat na uloženo, treba biti optimiziran za tražilice. Na taj će način potencijalni gosti lakše doći do vaše web stranice kada budu pretraživali po ključnim riječima koje ste unaprijed odredili. Primjerice, ako ste šibenski hotel i napisali ste članak o tvrđavi sv. Mihovila, oglašavali ga i optimizirali za ključan pojam vezan uz tvrđavu, tada će mnogi gosti koji budu tražili nešto više o njoj pronaći taj članak na prvoj stranici Googlea. Klik na njega – i već su kod vas. Iz članka će saznati i o drugim atrakcijama u blizini, destinacija će ih dodatno privući i lako će rezervirati smještaj kod vas.

No, da biste došli do mjesta na prvoj stranici tražilica, važna je optimizacija. A to je podjednako kreativan i analitički proces. Nemojte ga zanemariti!

Prijevod na ključne jezike

Imate izvrstan content na hrvatskom, a ciljate na nordijske zemlje? Svakako ga prevedite, barem na engleski jezik. Ili pišite isključivo na engleskom jeziku: postoje agencije specijalizirane za to. Ima li smisla imati content na više jezika istovremeno? To ćete najbolje procijeniti ako imate precizno utvrđenu ciljnu skupinu. Vjerojatno je da ćete Talijanima morati pisati na talijanskom, ali Nizozemci će se izvrsno snaći i na engleskom. U Belgiji ovisi o tome ciljate li na flamanski ili valonski dio. Jezik može biti i nešto što vas izdvaja, posebice ako ste jedini hotel u županiji koji se gostima obraća na materinjem jeziku.

***

Odluke o odabiru smještaja se danas nerijetko donose na temelju online sadržaja. Content marketing za hotele je zato ključ koji može otvoriti vrata određene ciljne skupine i dovesti ih do vas. Taj put smanjuje broj posrednika, povećava profitne marže i zaobilazi uobičajene oglašivačke prepreke. Zašto ne biste njime krenuli već danas?

Ne budi škrtica, podijeli s drugima: