Branding

Employer branding: stvarni motiv iza Mercedesovog ludog koncept-karavana

Employer branding

Good guy Jürgen i njegov kućni projekt

Tko zna što je zapravo želio inženjer Jürgen Eberle kad je zatražio običan Mercedes E-klase karavan kako bi ga malo doradio. Visok, vitak i pomalo nervozan, možda odaje dojam tipičnog štrebera. Na jedinom videu gdje sam ga pronašao, pojavljuje se u polo-majici kompanije.  Kombinacija dijelova koju je koristio da ga preradi je jedinstvena i donekle prilagođena konceptu, ali svi dolaze s polica matičnog proizvođača. Impozantni karavan nije neuobičajen za Mercedes. Već su koristili portalnu osovinu na poznatom gospodarskom vozilu Unimog te maloserijskoj G-klasi 4×4 Squared, a imaju iskustva i s proširenjem traga kotača i montiranjem terenskih guma. No, vidljivo je i da ovaj projekt “iz garaže” ima svojih nedostataka. Ne koristi svu dostupnu elektroniku iz GL-obitelji, niti ima reduktor koji bi mu pomogao na najtežim terenima. Zašto su Mercedesovi menadžeri odobrili Jürgenu rad na ovom suludom projektu, koji je efektan, ali bez široke primjene? Odgovor je prilično jednostavan, premda nije očit: employer branding.

Pozicioniranje u očima kupaca – a u očima zaposlenika?

Naime, Mercedesovo pozicioniranje ne događa se samo u očima kupaca koji biraju između Audija A6 karavan, Volva V90, Jaguara XF Sportbrake ili BMW-a serije 5. Da bi mogli isporučivati sve bolje proizvode, trebaju i najbolje inženjere. Međutim, talent nije jeftin. HR odjel je vjerojatno zdvajao nad raznim strategijama ulaganja u sveučilišta, talent menadžmenta, privlačenja stranih stručnjaka i plaćenih konferencija na Baliju, kad je Jürgen pokucao na vrata i zatražio komad ovjesa s Mercedesa GLK za svoj kućni projekt. “Kakav kućni projekt?” uzvratila je, po svoj prilici, šefica i zatražila skice. Ostalo je povijest. Milijun ili dva eura u dijelovima, radnim satima i promo aktivnostima zasigurno nije pretjerano za ovakav tour de force. Uostalom, ohrabreni uspjehom spin-offova legendarne G-klase, znali su da će biti šeika spremnih platiti koliko je god potrebno.  Jedinstvenih koncepata u garaži nikad dosta.

Employer branding počinje od smislenog rada

Nekad su upravo proizvodi ili usluge kojima se bavite među dva ili tri najvažnija faktora u odluci zaposlenika da vam se pridruži. Najbolji zaposlenici pogonjeni su vizijom: oni žele raditi nešto smisleno. To je dodatno naglašeno kod generacije milenijalaca. Voće na radnom mjestu i fleksibilno radno vrijeme je dobro, no to mogu ponuditi i drugi. Mogućnost radnika da se izrazi, da čini dobro sebi i društvu te da sudjeluje u odlukama poduzeća nešto su što je teško oponašati. Google je to pokušao s famoznom politikom 20% za rad na projektima sa strane. No, na stranu velike korporacije, to može biti i malo poduzeće koje je sraslo sa zajednicom i dio vremena pomaže lokalnim udrugama. Ili industrijski pogon koji snažan naglasak stavlja na ponovno korištenje resursa ili davanje prilika socijalno ugroženim skupinama. Vaša je vizija ono što će privući najboljih 10% zaposlenika: employer branding uvijek počinje od vizije. Mercedes na to gleda ovako: radimo wow automobile i dajemo svojim zaposlenicima kreativnu slobodu. Zato imaju Jürgena.

Ne budi škrtica, podijeli s drugima:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *