Za samo nekoliko dana, ludnica počinje. 32 ekipe, 736 igrača i 3,5 milijarde gledatelja. Samo će naš tim konzumirati barem deset sati TV, radio i online oglašivačkih poruka. Kad se male ruke slože, FIFA će uprihoditi oko 3 milijarde dolara samo od televizijskih prava (računajući od prošlog Prvenstva). I to unatoč gubitku velikih tržišta poput američkog i talijanskog (Buffon nije jedini koji je plakao zbog ostanka kod kuće)! Premda većina poduzeća nemaju luksuz statusa službenih sponzora poput Gazproma, Adidasa ili Vise, to ne znači da ne možete pokrenuti kampanje za Svjetsko prvenstvo koje će dati rezultate. Čak i ako su kreirane sada, u sudačkoj nadoknadi!
Pogledajte kako možete povezati vruću temu s vašim proizvodom ili uslugom:
Kvizovi i turniri
- Tko je zabio prvi gol za Nigeriju na SP 1998.?
- Gdje je održano SP 1954.?
- Pjesma kojeg SP-a je We Are The Champions?
- Na koliko je prvenstava nastupio Ruud van Nistelrooy?
Događaji poput kvizova ili turnira idealni su za ugostiteljske objekte, ali i druge biznise, primjerice inženjerska poduzeća koja žele privući potencijalne zaposlenike kroz ležernu atmosferu i timski rad. Možete organizirati i samo gledanje utakmice pa davati nagrade za najbolje iscrtana lica ili ekipu koja pogodi strijelca prvog gola: budite kreativni!
Posebni kuponi
Kuponi su način na koji možete povezati online i offline kanale, ako ste ugostiteljski objekti, trgovine ili sportski tereni. Zašto ne biste dali poseban popust onom kupcu koji na mjestu prodaje pokaže kupon s newslettera koji je primio, i na taj način ga potaknete da redovito prati vaše popuste? Ili ako svaki dan objavite ime jednog nogometaša koji će biti vaša “šifra” za popust ili gratis uslugu? Spajanje offline i online kanala pomaže da dovedete kupce do mjesta prodaje. Ujedno, pomaže onim kupcima koji nisu navikli na praćenje online kanala da se povežu s vašim brandom i budu motivirani češće kupovati kod vas.
Neka glasaju
Svi imaju mišljenje? Neka ga iskažu! Većina društvenih mreža omogućuje neku vrstu anketa ili glasanja. Ono po čemu se možete istaknuti su vrste pitanja: humoristična, neočekivana, sa slikom ili bez nje, spontana… najvažniji je dobar tajming!
Mnogo glasova znači i veću vidljivost, a inovativni način povezivanja nogometa i vlastitih proizvoda ili usluga znači da će vas bolje upamtiti. Ako imate optiku, pitat ćete tko bolje vidi: vaše naočale ili VAR? Ako proizvodite proizvode za njegu kose, možete pitati čija je kosa bolje njegovana, Ronaldova ili vašeg modela na slici? Kod posljednjeg pitanja budite spremni izgubiti. Ili na humoristične komentare sa frizurom u obliku polumjeseca (Jedini Pravi Ronaldo, 2002.). No, upravo takvi komentari su ono što daje draž vašim pitanjima!
Nogometna prognoza > vremenska prognoza
Moja baka misli da je bolja prognostičarka od Vakule. Isto tako, većina ljudi smatra izazovom pogoditi najboljeg strijelca Prvenstva, tko će prvi dati gol protiv Nigerije ili broj golova koji će Panama dati na SP.
Uvijek možete to upariti s nagradama. Ne moraju nužno biti ekstravagantne, mogu biti i humoristične. Zašto bi nagrada bila dres Luke Modrića, a ne Sergeja Ignjaševiča ili Mame Biram Dioufa? Ili dnevna doza vodke za prosječnog navijača u Rusiji (znači, ne litra, nego barem pet litara)? Vaše kampanje za Svjetsko prvenstvo trebaju biti jedinstvene: razmišljajte izvan okvira!

Video: što luđe, to bolje?
Natječaji koji uključuju video su izvrsna prilika da angažirate svoje pratitelje. Hoćete li objaviti izazov u kojem cijela obitelj mora održavati loptu u zraku barem jednu minutu (ako ste teleoperater i promovirate obiteljsku tarifu), ili ćete tražiti od njih da objave vlastiti tutorial kako oslikati lice navijačkim bojama (izvrsno ako se bavite kozmetikom)? Kako bi kreirali uspješnu kampanju, pokušajte odgovoriti na sljedeća pitanja:
- Mogu li vaši fanovi zaista odgovoriti na zahtjeve u izazovu? Ako zahtijevate Ronaldinhove majstorije, možda se neće javiti puno ljudi;
- Isplati li im se potruditi s obzirom na ponuđenu nagradu? Proći čitavu Ilicu zadržavajući loptu na glavi je možda vrijedno više od gajbe pive 🙂
- Kako ćete birati pobjednika (glasovi, likeovi, žiri…)? Pazite na transparentnost.
- Koliki je potencijal širenja i koju ćete platformu izabrati?
- Kako planirate upravljati ovom kampanjom kako biste stvorili trajniju vezu sa svojim brandom?
Što kampanje za Svjetsko prvenstvo trebaju poštivati?
Naravno, i FIFA ima brand guidelines. Druge brandove treba poštivati bez obzira na to jesu li zaštićeni, pa tako i njihov. Ukratko, pazite da ne koristite njihove službene logotipove i odrednice branda. Ulaznice kao nagrade nisu dozvoljene. Čak ni dijeljenje/retweetanje službenih profila na vašoj poslovnoj stranici/profilu nije dozvoljeno.
Međutim, to ne znači da ne možete iskoristiti događaj. Restrikcije mogu potaknuti inovativnost i kreativnost, i zaslužne su za neke od najboljih guerilla kampanja koje smo vidjeli. Nekoliko korisnih linkova: za cjelovit opis korištenja službenog logotipa i trademarka pogledajte ovdje. Za popis medijskih i marketinških pravila pročitajte ove upute ili provjerite s vašim pravnim savjetnikom. O ostalim skupim branding greškama čitajte ovdje.
Kampanje za Svjetsko prvenstvo mogu biti kratkog vijeka, no isto tako mogu povezati emocije i posebno raspoloženje gledatelja i pomoći stvoriti trajno pozitivan stav prema vašem brandu. Zašto ne biste to iskoristili?